تعطیلی شنبه‌ها رای نیاورد | مخالفان و موافقان چه گفتند؟ + فیلم صادق زیباکلام وارد زندان شد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین اخبار از تعطیلی شنبه‌ها | این تعطیلی شامل چه‌کسانی می‌شود؟ + فیلم استاندار خراسان‌رضوی: اقتدار نرم‌افزاری ارتش جمهوری اسلامی ایران نقطه تمایز ما با دیگر ارتش‌هاست مقام ناتو: به دنبال استقرار نیرو‌های نظامی در اوکراین نیستیم انفجار در وزیرستان پاکستان جان ۷ نظامی را گرفت مقام حماس: جنگ نتانیاهو در دور باطلی قرار گرفته است سازمان ملل: هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد درگیری گالانت و نتانیاهو بالا گرفت ده‌ها شهید و مجروح در بمباران جنون‌آمیز جبالیا غزه | ده‌ها خانه تخریب شد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله اوکراین به رستورانی در دونتسک | ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند + فیلم آتش سوزی در شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی ادامه دارد + فیلم و عکس (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) هلاکت یک نظامی صهیونیست دیگر در نوار غزه (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازداشت ۵۰ استاد و بیش از دو هزار و ۴۰۰ دانشجو در اعتراضات دانشجویی در آمریکا حمله پهپادی حزب‌الله به سامانه «گنبد آهنین» رژیم صهیونیستی (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) شمال فلسطین اشغالی در تاریکی فرو رفت قسام: به قطع کردن سر افسران جنایتکارتان ادامه می‌دهیم حملات جدید مقاومت به نظامیان صهیونیست در غزه + فیلم (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) صهیونیست‌های خشمگین خواستار انحلال کابینه نتانیاهو شدند + فیلم (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

طرح صیانت به صحن علنی می‌آید | در جلسه غیرعلنی امروز مجلس چه گذشت؟

  • کد خبر: ۱۰۴۵۳۱
  • ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴
طرح صیانت به صحن علنی می‌آید | در جلسه غیرعلنی امروز مجلس چه گذشت؟
در گذشته طرح صیانت در کمیسیون مشترک بررسی می‌شد که با انتقادات شدید مردمی و گروه‌های مختلف فعال در عرصه مجازی مواجه شده بود.

سید محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز؛ طرح صیانت از فضای مجازی از همان ابتدا طرحی پرحاشیه بود و انتقادات زیادی از سوی کارشناسان، مردم و برخی جناح‌های سیاسی درباره این آن مطرح شد.

کمیسیونی با عنوان کمیسیون مشترک وظیفه بررسی این طرح را برعهده داشت تا اینکه هفته گذشته ۱۸۵ نماینده مجلس در نامه‌ای از هیئت رئیسه خواستند تا طرح صیانت از کمیسیون مشترک به صحن مجلس بیاید تا همه نمایندگان بتوانند در جریان جزئیات آن قرار بگیرند و در تصویب یا رد آن سهم بیشتری داشته باشند.

هر روز دوشنبه (۲۲ فروردین ۱۴۰۱) بود که «علیرضا سلیمی» عضو هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با فارس گفت: «در نشست غیرعلنی صبح امروز مجلس موضوع طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی موسوم به طرح صیانت مورد بحث و بررسی نمایندگان مجلس قرار گرفت و در نهایت ۱۲۰ نماینده به بازگشت این طرح به صحن علنی مجلس و بررسی آن در این صحن رای مثبت دادند.»

با رای نمایندگان کمیسیون ویژه بررسی طرح منحل خواهد شد و کلیات طرح بایستی بار دیگر به رای همه نمایندگان مجلس گذاشته شود، البته ۱۰۹ نماینده مجلس نیز با این موضوع مخالف بودند، اما در نهایت بازگشت طرح صیانت به صحن علنی رای آورده به زودی بررسی آن در صحن علنی آغاز خواهد شد.

سلیمی در این باره گفت: ۱۰۹ نماینده نیز با این موضوع مخالف بودند، اما در نهایت بازگشت طرح صیانت به صحن علنی رای آورده و مجلس به زودی بررسی طرح صیانت از فضای مجازی را آغاز خواهد کرد.

همچنین «جلال رشیدی» نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس که در ماه‌های اخیر تلاش بسیاری برای بازگشت بررسی طرح صیانت به صحن علنی مجلس و جمع آوری امضا در این راستا داشت، دقایقی پیش با انتشار توییتی خبر از رای مثبت نمایندگان به بررسی طرح در صحن خبر داد.

او در این توئیت نوشت: «طرح صیانت با رای نمایندگان من بعد به جای بررسی در کمیسیون مشترک، در صحن مجلس بررسی خواهد شد.»

انحلال کمیسیون ویژه طرح صیانت

احتمالا برای شما هم این سئوال پیش بیاید که حالا تکلیف طرح صیانت چه خواهد شد؟ با توجه به اینکه معاونت قوانین مجلس تصویب طرح صیانت را خلاف آیین‌نامه و باطل دانسته بود، احتمالا کلیات این طرح بایستی بار دیگر در صحن علنی مجلس به رای تمامی نمایندگان گذاشته شود. در صورت رای آوردن آن نیز، مجلس تک تک مواد طرح را بررسی و به رای خواهد گذاشت.

گفتنی است پیش از این و مرداد ۱۴۰۰، نمایندگان مجلس پس از اصل هشتاد و پنجی شدن طرح صیانت، برای لغو این موضوع درخواست داده بودند، اما در آن زمان موفق به بازگشت طرح به صحن علنی مجلس نشدند.

طرح صیانت در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود

معین‌الدین سعیدی نیز در گفتگو با ایسنا، با اشاره به جلسه غیر علنی امروز نمایندگان با موضوع بررسی طرح صیانت حقوق کاربران در فضای مجازی گفت: «در این جلسه تصمیم گرفته شد که این طرح به صحن مجلس بازگشته و در صحن بررسی شود.»

همچنین جلیل رحیمی جهان آبادی در گفتگو با ایسنا با بیان این خبر گفت: قبلا این طرح در کمیسیون مشترک بررسی می‌شد که با انتقادات شدید مردمی و گروه‌های مختلف فعال در عرصه مجازی مواجه شده بود.

همچنین جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون مشترک حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: «طرح ‫صیانت با رای قاطع نمایندگان من بعد به جای بررسی در کمیسیون مشترک، در صحن مجلس و توسط ۲۹۰ نماینده بررسی خواهد شد.»

منبع: ایسنا/دیجیاتو/عصرایران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->